понедељак, 28. јануар 2019.

VODOPADI U KANJONU KAMIČKE REKE

Posle dve godine od zadnjeg pokusaja prolaska kroz kanjon, u prolece 2014 krecemo ponovo u novu avanturu cvrsto reseni da sada idemo do kraja .U ranu zoru na svojim dvotockasima krecemo kroz Prisjansko naselje uspon ka Bozuratu,mestu sa koga se pruza najlepsi pogled na Pirot kao i greben Stare planine i Midzor  jos uvek pod snegom. ---- "Pirot na dlanu".
SJAJAN POGLED NA PIROT I MIDZOR

Nastavljamo dalje spust ka selu Prisjan i jos potom 2km.do sela Kamik.I sada trazimo ljubaznog domacina gde bi ostavili bicikle.Nailazimo na deku koji nas vodi u svoj dom gde je ziveo sa suprugom, jednom divnom bakom.Nemamo mnogo vremena za zadrzavanje.Popricasmo malo sa ljudima i na dekino pitanje : " Gde smo se uputili. " odgovaramo :"Idemo u kanjon ,recite nam moze li se proci kroz njega sve do mosta?" Deka nas gleda i odgovara: "Ama deco ne morate kroz kanjon za Cerev Del ,imate gore put,idite si po njega " .Al deka neshvata nas cilj i zelju da prodjemo i vidimo ceo kanjon iako i dalje nemamo pojma da li moze.Na njihov zahtev fotografisem njega i suprugu a potom menjanje obuce (opet cizme :) ) i pokret .Sada nam je vec poznata staza tako da pravac na "Svetenu vodu" da se osvezimo a onda se penjemo ka pecini "Babina Iza ". Kratak obilazak i potom silazak u kanjon.

•    U prethodnom postu sam pisala da ne ocekujte nikakva obelezja ,nikakvu stazu.Krecete se kako u tom momentu smatrate najbezbednije pazeci na svaki korak .Prolece je i voda je hladna tako da nije prijatno gaziti bos.Vode je za nijansu bilo vise od proslog puta tako da nam je konopac koji smo poneli dobro dosao.Ulazimo u bajkoviti divlji svet Kamicke reke. Bujna vegetacija ,razne vrste biljaka kao i kamenje obraslo mahovinom cini prizor fantasticnim ..

•   Moram da priznam da bez Nenadove velike pomoci na pojedinim mestima sigurno ne bih uspela sama. On bi se penjao uz vodopad a onda pomagao meni .Na jednom mestu secam se dobro sam udarila koleno o stenu ali srecom sve je bilo u redu.Sto smo ulazili dublje u kanjon kroz glavu su mi se motale misli... Sta ako naidjemo na nesavladive stene moracemo sve to nazad da bi se izvukli iz kanjona jer zbog vertikalnih litica ne mozes da izadjes gde hoces.Ali sa svakim novim vodopadom, sa okolinom koja je bila neverovatno lepa negativne misli su otisle i prepustili smo se uzivanju.

CISTA VODICA

MISLIM DA JE SVAKI KOMENTAR SUVISAN ,FOTOGRAFIJE GOVORE SAME ZA SEBE

U jednom kratkom delu se cak i probilo sunce i pred nama gore u steni prikazala cudna figura nalik na usnulog coveka.

Posle ko zna koliko sati probijanja,penjanja,fotografisanja i veoma kratkih pauza iako jos uvek u kanjonu ispred nas ugledasmo sumu.Znak da smo blizu cilja.Ali jos jedan lep vodopad je ispred nas kao i gomila stena kao da ih je neko nabacao. Srecni sto citavi stigomo do kraja prepustismo se uzivanju poslednjeg vodopada i konacno malo duze pauze.E ,jos je ostalo da se dokopamo sume .Ali uz vodopad tesko a ogromno kamenje desno od vodopada je zatislo prolaz.Dok sam ja fotografisala Nenad ide da nadje najpogodnije mesto za savladjivanje zadnje prepreke.U dnu ogromnog kamenja bio je mali otvor tek toliki da se provucemo kroz njega.

Tako i bi ,provukomo ranceve a potom i mi.Tu je bio kraj  preprekama ,kraj strmih litica,ogromnog kamenja ,sledio je pitomi deo reke sve do mosta i puta koji na desno vodi za selo Cerev Del a levo nazad ka selu Kamik.Kod mosta smo konacno mogli da sednemo i na miru napunimo baterije jer osim pesacenja do sela trebalo se biciklom vratiti nazad u Pirot.Srecni i prepuni sjajnih utisaka onim sto smo videli nisam ni osetila umor i  uzbrdicu od Prisjana pedalajuci ka vrhu Bozurata odakle je sledio spust do grada. Ali i tu se nismo zaustavili .Nakon dve godine opet smo se vratili ali ovoga puta u leto da prodjemo ceo kanjon ali bez vode.Mislite lako ?Paaa,i nije bas ! Ali o tome neki drugi put !                                                                                      Snezana i Nenad Lazic